Nya plastiktrenden: Brutna revben skapar Barbie-midjaGetingmidjan är tillbaka som skönhetsideal. Medan kvinnor pressar ner sig i korsetter arbetar nu plastikkirurger med nya drastiska åtgärder för att minska midjemåtten på sina patienter. Omni Mer
Black Week lyfte e-handelnSvensk e-handel hade en stark november 2024, drivet av Black Week. Det framgår av PostNords senaste E-barometer.18 december 2024, 10:45
Strömquist: Inte hela världen att känna sig lite fulDet är märkligt att vanliga kvinnor i vår tid känner en plikt att vara vackra. Det säger serietecknaren Liv Strömquist i en intervju med DN. 3 september 2021, 08:08
Européer rusar till frisören: ”Jag ser ut som en häxa!”Den 79-åriga Lucilla Vettraino gick direkt till hårsalongen när Italiens hårdaste krav på att stanna hemma lättades, skriver New York Times. I tidningens reportage utbrister hon:20 maj 2020, 08:36
Fem svarta kvinnor toppar nu som världens vackrasteEfter att 23-åriga Toni-Ann Singh från Jamaica korats till Miss World är det första gången fem svarta kvinnor samtidigt har titlarna i några av världens största skönhetstävlingar, skriver flera internationella medier.16 december 2019, 10:30
Vd:n för Miss America drev med deras vikt och sexlivLäckta mejl avslöjar hur vd:n för Miss America, som arrangerar skönhetstävlingar i USA, raljerat över kvinnornas vikt och sexliv, rapporterar Huffington Post. 22 december 2017, 23:10
Spotify breddar utbud – ska börja sälja sminkMusiktjänsten Spotify fortsätter att bredda sin verksamhet utanför streaming och har nu lanserat försäljning av skönhetsprodukter, rapporterar Techcrunch.13 november 2017, 14:46
Var åttonde norsk kvinna vill operera underlivetVar åttonde norsk kvinna mellan 18 och 30 år har övervägt att operera underlivet. Det visar en undersökning från NRK och Norstat, rapporterar SVT Nyheter. Det främsta skälet är att man inte är nöjd med utseendet, visar enkäten. 24 januari 2017, 09:53
Gör om hårdsminkade dockor till vanliga flickorHege Kaalvik Strömsnes i Norge kunde inte hitta några dockor som hon tyckte var bra förebilder för barn. Hon valde då att ta saken i egna händer, skriver NRK. Tillsammans med dottern Maja målar hon över sminket och ger dem nya kläder. 12 december 2016, 11:47
Bloggare med hijab nytt ansikte för sminkkampanjDet amerikanska sminkmärket Cover Girl använder sig för första gången av en modell som bär hijab i en reklamkampanj, rapporterar AP. Det är skönhetsbloggaren Nura Afia som blir ansiktet utåt för en ny mascara. Sångaren Katy Perry och skådespelaren Sofia Vergara är andra namn som medverkar i kampanjen.7 november 2016, 20:58