MQ:s vd: ”Vi spelar match varje dag”
Christina Ståhl, MQ:s vd, lyckades med det omöjliga att vända MQ:s röda siffror. Den senaste kvartalsrapporten var dock oväntad svag och pressades av reapriser och aggressiva julkampanjer, skriver Dagens Industri.
– Det här är en del av charmen med detaljhandeln, vi spelar match varje dag och är aldrig bättre än gårdagens dagskassa. Normalt sett är vi duktiga på att hantera det men den här gången blev vi lite förvånade över att framför allt damsegmentet var svårflirtat, säger Christina Ståhl till DI.
Nästa tuffa uppdrag blir att ta sig an Joy som MQ köpte från riskkapitalet Segulah för 38,5 miljoner kronor.
– Vi ser möjlighet att utveckla försäljningen både i befintliga butiker och i nya butiker samt inom e-handel. Vi tycker dessutom att målgruppen är extra intressant. MQ vänder sig till män och kvinnor i den mentala åldern 30–40 år, medan Joy vänder sig till kvinnor mitt i livet, säger hon.