IKEA utvecklar sitt erbjudande och kombinerar den fysiska handeln och e-handeln på ett helt nytt sätt.
I storstadsregionerna föredrar många att handla på nätet eftersom det är snabbt och enkelt och levereras hem till dörren. Därför öppnade IKEA i september upp en kökspop-up mitt i Stockholms city – för att öka tillgängligheten och komma närmare kunderna
I den 400 kvadratmeter stora lokalen har flera inspirerande köksmiljöer byggts upp där kunden har möjlighet att känna på allt från bänkskivor, köksluckor, kranar och handtag. IKEA:s köksspecialister finns på plats för att erbjuda hjälp och planering.
– I kökspop-up:en kombinerar vi det fysiska mötet och inspiration med en köpprocess som många efterfrågar. Många vill kunna sitta ner i lugn och ro och designa sitt kök tillsammans med våra köksspecialister. Det är precis vad vi gör i kökspop-up:en, och all försäljning sker online, säger Oskar Johansson, köksansvarig på IKEA.