Första saudiska oljefartygen har passerat Hormuz
Flera fartyg har återupptagit resor genom Hormuzsundet efter det nya samförståndsavtalet mellan USA och Iran, rapporterar Bloomberg. Bland dem finns tre statliga saudiska supertankrar som suttit fast i Persiska viken sedan krigsutbrottet.