Analys: Sådan potential har Snapchats glasögon
Häromdagen avslöjade Snapchat att man ger sig in i hårdvaruvärlden med ett par uppkopplade kameraglasögon kallade Spectacles.
Josh Constine på sajten Techcrunch har i en artikel försökt bedöma glasögonens potential och vad som kan bli deras uppgång eller fall.
Constine ifrågasätter inledningsvis huruvida en andra kamera verkligen behövs och menar att Snapchat bör låta någon med talang för att nyttja glasögonens unika förstapersons-läge i 115 grader sätta ribban för hur de kan användas.
Vidare påpekar han hur nördiga och pretentiösa Google Glass-användare tidigare ansetts vara, något som lär bli en utmaning rent marknadsföringsmässigt.
Möjligheten att på sikt utveckla glasögonen till en populär augmented reality-plattform är något som talar för Spectacles, skriver Constine, som också ser potentialen i att låta kändisar leverera unika upplevelser, som att gå på röda mattan, ur ett förstapersons-perspektiv via glasögonen.