Tele2 och Comhem slås snart ihop till ett varumärke
Tele2 kommer att ”konsolidera våra två premiumvarumärken” inom en snar framtid, skriver Kjell Johnsen i vd-ordet till morgonens delårsrapport.
”Vidare ser vi detta som ett steg tillbaka från onödig överetablering av varumärken på en redan mättad svensk marknad”, skriver han.
Enligt Direkt rör det sig om varumärkena Tele2 och Comhem, men vad det nya varumärket ska heta framgår inte.
Bolagen Tele2 och Comhem fick grönt ljus att gå samman 2018.
Första kvartalet
Omsättning: 6 550 mkr
Väntat (Infront): 6 478 mkr
2020: 6 581 mkr
Justerat ebitda-al-resultat: 2 314 mkr
Väntat (Infront): 2 252 mkr
2020: 2 194 mkr
Rörelseresultat: 1 202 mkr
Väntat (Infront): 1 240 mkr
2020: 1 148 mkr
Nettoresultat: 865 mkr
Väntat (Infront): 901 mkr
2020:1 180 mkr
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen