Hem
(Jeff Chiu / AP)

Tweetbot och Twitterrific ber användare avböja återbetalning

Flera av de företag som tagit fram tredjepartsappar för Twitter blev i januari plötsligt och utan förvarning avskurna från Twitters programmeringsgränssnitt. Och nu går företagen bakom tjänsterna Tweetbot och Twitterrific ut och vädjar till betalande användare att inte kräva pengarna tillbaka för sina abonnemang, trots att de i princip förlorat all funktionalitet. Det rapporterar Techcrunch.

Flera experter menar att situationen inte liknar någonting som hänt tidigare, då ett företag som skär av tillgången till sitt programmeringsgränssnitt vanligtvis talar om saken i god tid. Företagen som förlitat sig på kopplingen till Twitter har inte kunnat förbereda vare sig själva eller användarna på förändringen.

Techbloggaren John Gruber liknar situationen som företagen hamnat i vid ett scenario där man plötsligt och oväntat inte bara förlorar sitt jobb, utan också blir tvingad att betala tillbaka sex månadslöner.

”Twitterrific och Tweetbot var inga sidoprojekt, de var flaggskeppsprodukter från små företag” skriver Gruber.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen