Zalandos försäljning ökade drygt 20 procent i kvartalet
E-handelsbolaget Zalando, som säljer kläder på nätet, ökade sin försäljning med över 20 procent i kvartalet. Det var något över analytikernas förväntningar. Bolaget uppger också att antalet aktiva kunder steg 30 procent.
Bolaget upprepade sin prognos för helåret i rapporten. Enligt prognosen ska intäkterna växa med mellan 26–31 procent och det justerade rörelseresultatet för 2021 ska landa inom intervallet 400-475 miljoner euro.
Bruttovärdet av försäljningen (Gross Merchandise Value) spås öka med 31–36 procent.
Tredje kvartalet
Omsättning: 2 283 mln euro mkr
Väntat (Infront): 2 258 mln euro
2020: 1 850 mln euro
Justerat rörelseresultat (ebit): 10 mln euro
Väntat: 9,17 mln euro
2020: 118 mln euro
Gross Merchandise Value: 3,1 mdr euro
2020: 2,5 mdr euro
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen