Hem
Zlatan Ibrahimovic i samband med Europa League. Arkiv. (Laurent Cipriani / TT NYHETSBYRÅN)

Zlatans app lockade inte nya kunder till bolag

Affärsmannen Dan Olofsson hoppades att appen Zlatan Unplugged skulle locka nya nya kunder till bolaget United Influecers, men så blev det inte. Vid lanseringen för tre år sedan marknadsfördes appen som en ”personlig kanal” för fotbollsstjärnan. Tidigare i februari kom beskedet att satsningen läggs ned.

– Affärsidén var att Zlatan skulle vara en magnet som lockade användare till plattformen där företag kunde nå potentiella kunder till priset av en krona per besökare varje månad. Men den idén tog aldrig riktigt fart, säger Olofsson till Nordic Business Insider.

bakgrund
 
Dan Olofsson
Wikipedia (sv)
Dan Olof Olofsson, född 24 september 1950, är en svensk entreprenör, företagsledare och filantrop.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen