Hem
(Bebeto Matthews / AP)

Zyn älskas av minderåriga i USA

Philip Morris har aldrig betalat influerare för att marknadsföra de populära nikotinpåsarna Zyn. Det säger vd Jacek Olczak i en intervju med Bloomberg. Men att unga söker sig till det vita snuset är ett växande problem. Trots detta kommer det inte gå att helt få minderåriga att sluta använda produkter med nikotin.

– Man måste förstå att det aldrig kommer att bli noll, säger Olczak.

Enligt en beräkning brukar uppemot en halv miljon minderåriga det vita snuset och nyligen fick Philip Morris en bot på 1,2 miljoner dollar för att ha sålt smaksatta påsar i Washington DC.

Trots att Zyn ännu inte fått tummen upp från FDA får försäljningen fortgå. Och populariteten ökar i raketfart: Under tredje kvartalet steg försäljningen över 40 procent på årsbasis i USA.

Läs även

Gå förbi betalväggar!

Omni Mer låser upp en mängd artiklar. En smidig lösning när du vill fördjupa dig.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen