Hem
Joel Sherwood
EurocardANNONS

3 tips för att lyckas i den digitala konkurrensen

Betalningar är ett område där den digitala utvecklingen går snabbt. De företag som lyckas bäst med att anpassa sig till denna verklighet kommer att få en stor konkurrensfördel. Det menar Ulrika Ledel, strategisk affärsutvecklare på Eurocard.

Men hur ska man agera som företagare nu för att hänga med i den digitala utvecklingen inom betalningar?

1. Identifiera säkerhetsrisker tidigt

– I dag förväntar sig de flesta att företag ska kunna genomföra en betalning i realtid över landsgränser, dygnet runt. Men bakom en sådan lösning ställer stora krav på säkerhet. Viktigt är därför att identifiera både hot och möjligheter med en digitalisering tidigt i processen. Här finns det professionella partners som kan hjälpa till.

2. Börja med er själva

– De anställda är era bästa ambassadörer. Digitaliseringen ska helst genomsyra hela företaget. I dag finns det digitala verktyg för inköp, utlägg och kvittohantering, både som app och webbverktyg.

3. Hitta samarbetspartners

– Ni behöver inte vara bäst på allt själva. Försök hitta samarbeten, exempelvis med andra företag för att uppnå den bästa digitala lösningen för era kunder.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.