Ny forskning: Kaffe kan hjälpa dig minnas lättare
På senare år har flera vetenskapliga studier visat att kaffe har positiv inverkan på en rad olika områden. Nu visar ny forskning från USA att drycken även kan förbättra minnet och underlätta inlärning, rapporterar Dagens Nyheter. Det är forskare vid University of California i USA som låtit försökspersoner identifiera olika föremål på fotografier. De som fick 200 mg koffein kom dagen efter ihåg detaljer bättre än de som fått placebo.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen