Mindre ungdomsfylla när fler säger blankt nej
Första chartern och långt sommarlov till trots. Ungdomsfyllorna i sommartid är färre idag än för tio år sedan. Överhuvudtaget har alkoholkonsumtionen för unga minskat visar forskning från Lunds universitet. Men samtidigt som en ökande del inte dricker alls visar forskningen att de som faktiskt dricker bäljar i sig större mängder alkohol.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen