Hem
(FREDRIK SANDBERG / TT / TT NYHETSBYRÅN)

Svenskar lade 65 miljoner timmar på Hemnet i fjol

Brukar du sitta och kolla på bostäder på Hemnet? Du är knappast ensam. Enligt Göteborgs-Posten slogs flera rekord förra året. 751 miljoner besök var en ökning med 19 procent jämfört med 2019.

Hur lång tid som lades på att kolla på annonserna? 64,6 miljoner timmar. Det är tio miljoner fler än föregående år.

– Man brukar ju säga att svenskarna är ett bostadsälskande folk. Det är förstås svårt att veta hur mycket som ligger i det, säger Hemnets analytiker Erik Holmberg till GP.

En villa på 766 kvadratmeter var den mest klickade annonsen i Göteborgstrakten i fjol.

Läs också

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen