Hem
(© Regis Duvignau / Reuters / TT NYHETSBYRÅN)

Analyser: Många frågetecken om H&M:s onlinesatsning

H&M:s budskap om ett tydligare skifte mot e-handel behagade investerarna. Men affärstidningarnas analytiker reser vissa frågetecken kring att H&M-chefen Karl-Johan Perssons svävade på målet om detaljerna.

”Att det är en ny epok som tar sin början understryks också av det nya tillväxtmålet”, skriver DI:s Martin Blomgren men tillägger:

”Ett riktigt epokskifte vore om H&M i samband med målbytet också började dela med sig av mer detaljer kring denna helt avgörande komponent i den framtida tillväxten.”

SvD Näringslivs Sara L Brännström konstaterar att H&M lyckades charma marknaden med sin framtidstro, men att det fortfarande finns frågor som maler.

”När frågan kommer upp hur lång tid det kan ta innan H&M:s alla marknader och alla butiker kan erbjuda allt detta har Karl-Johan Persson inget svar. I stället svarar han svävande att onlinesatsningar rullas ut successivt”, skriver hon.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen