Hem
Arkiv. (SÖREN ANDERSSON / SCANPIX)

Betsson KO-anmäls för aggressiv marknadsföring

Vadslagningsbolaget Betsson anmäls till Konsumentombudsmannen för aggressiv marknadsföring riktad direkt mot en spelberoende kund, skriver SvD Näringsliv.
Enligt anmälan har spelbolaget varit starkt pådrivande när en av deras ”mest lojala kunder” spelat bort sex miljoner kronor.
I praktiken handlar det om att bolaget skickat e-post med uppmaningar att spela ”med hög intensitet” och dessutom har följt upp breven med telefonsamtal. Betsson har också lockat med specialerbjudanden och bonusresor, enligt anmälan.
Samtidigt visar statistik från Folkhälsomyndigheten att antalet spelberoende personer i Sverige ökar kraftigt, framförallt bland medelålders kvinnor, skriver tidningen.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen