Hem
Illustrationsbild. (Bertil Enevåg Ericson / TT)

Expert: Strategin verkar vara att det ska blåsa över

Marabou-ägaren Mondelez försvar att chokladmärket tillverkas i Sverige och inte skickas till Ryssland övertygar inte varumärkesforskaren Eva Ossiansson. Om företaget försöker att slå ifrån sig kommer det snarare att tolkas som en dålig ursäkt, säger hon till TT.

Ossiansson frågar sig också varför Mondelez Sverige inte kan försöka påverka sitt amerikanska moderbolag i stället. Enligt henne hade det varit klädsamt om moderbolaget hade agerat eller reagerat på något sätt.

– Strategin verkar vara att hoppas att det ska blåsa över, säger Eva Ossiansson till nyhetsbyrån.

Bojkotterna och upprördheten tolkar hon som att många har starka känslor för just Marabou, som vi ”ätit under hela vår uppväxt”.

Läs också

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen