Fler företag bryter med kritiserade Margaux Dietz
Efter att klädmärket Stronger avbrutit sitt samarbete med Margaux Dietz markerar nu ytterligare företag mot influeraren, skriver Expressen.
Kosttillskottsföretaget Elexir Pharma skriver att de ”självklart tar helt avstånd”. Sminkmärket Lumene planerade en livesändning med Dietz på tisdagen, som de nu har ställt in.
Därtill avslutar Prosecco-tillverkaren Mionetto samarbetet med henne.
”Mionetto tar avstånd från klippet Margaux Dietz publicerat på sina sociala kanaler. Vi har valt att avsluta samarbetet”, skriver de på Instagram.
Även friluftsföretaget Revolution Race skriver att de tar avstånd från Dietz, men poängterar att de just nu inte har några samarbeten med henne.
Dietz har fått kraftfull kritik efter att i onsdags ha publicerat ett klipp där hon filmade en utslagen och blodig man utanför sin dörr och lät sin femårige son peta på honom.