”För balettchefen är glaset alltid halvfullt”
Balettchefen Madeleine Onnes sommarprat är befriande stramt, skriver Kristina Lindquist i DN. ”Hennes program börjar i kraftig skolios och en rygg som med blotta förskräckelsen undgår att stelopereras”, skriver hon. Lindqvist beskriver hur Onne berättar om hur hon lyckades landa toppjobb på operor både i Hongkong och i Sverige. Trots sina kroppliga smärtor tvingade Onne sig själv att ställa sig på scen.
”För Madeleine Onne är glaset alltid halvfullt – vill man så kan man! – och hon tillstår att hon kan uppfattas som onaturligt hurtig”, skriver Åsa Sandell i Sydsvenskan. Hon önskar dock att Onne hade förmedlat känslan av att dansa bättre.
GP:s Jennifer Last tycker Onne är behaglig att lyssna på och att det inte går att stänga av när man väl börjat lyssna. ”Madeleine är lugn i sitt talande och självsäker, rolig, inspirerande i sin ton.”