Goldman Sachs om megatrend: Beyoncé står emot recession
Ta reda på hur millennials konsumerar varor och vad de lägger sina pengar på – då hittar du framtidens vinnare på börsen. Det säger Laura Destribats, chefsförvaltare för aktiefonden Global Millennials på Goldman Sachs, till DI.
Till exempel finns det ett uppdämt behov bland unga att se konserter och andra liveevenemang efter pandemin, vilket kan gynna bolag som Live Nation och CTS Eventim.
– Vår investeringschef brukar säga att Beyoncé är resistent mot recessionen, eftersom konsumenter prioriterar upplevelser som de har råd med i tuffare ekonomiska tider, säger Laura Destribats.
Smink är en annan stark trend, där Ulta Beauty är fondens sjunde största innehav.
Läs mer
Så får du bästa ekonomibevakningen:
Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp. Omni Ekonomi hjälper dig att navigera i den just nu turbulenta ekonomiska verkligheten – med nyheter, analyser och handfasta råd kring din privatekonomi. I sommar får du testa Omni Ekonomi i tre månader för 99 kronor. Erbjudandet gäller även dig som har testat Omni Ekonomi tidigare.