Hem
Leif GW Persson. Pressbild. (Tegner Wine & Spirits)

GW:s nya kändisvin sopar banan med konkurrenterna

Leif GW Perssons nya vin säljer klart bättre än andra kändisviner, enligt ett pressmeddelande från GW:s samarbetspartner. Svag konkurrens är ett skäl, enligt den folkkäre kriminologen själv som liknar de andra kändisvinerna med ”bekämpningsmedel”.

– Många går det ju inte ens att tvätta bilen med, säger han till Expressen.

De 15 000 första flaskorna av GW:s rödvin sålde snabbt slut på Systembolaget vilket innebar att svenskarna köpte 10 315 liter av det portugisiska vinet under juni månad.

Närmsta konkurrenten är Ernst Kirschsteigers vin där 7 000 liter såldes.

– Han är min närmaste konkurrent nu ja. Men han vet inte heller någonting om vin, säger GW Persson.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen