Hem
(MAGROUND GmbH)
KiaANNONS

Här är Niro-familjens ansiktslyft efter succén

Med fler än 270 000 sålda bilar globalt och 100 000 i Europa – varav 20 200 i Sverige – är Kia Niro en succé. Nyligen uppdaterades modellerna Niro Hybrid och Niro Plug-In Hybrid.

De främre och bakre stötfångarna har fått ny design. Ljussignaturen är förnyad med LED-teknik och aluminiumfälgarna med mörkgrå inlägg kommer i nytt utförande. Invändigt finns bland annat större pekskärm som tillval (10,25 tum). De uppdaterade modellerna är dessutom standardutrustade med den senaste säkerhetsutrustningen såsom filkörningsassistans, adaptiv farthållare, döda vinkeln-varning samt skydd för fotgängare och cyklister.

Kia uppmärksammades under sommaren när ett välbekant ansikte dök upp i deras reklam. Det var ingen mindre än Robert De Niro, för när man lanserar en bil som heter e-Niro finns det egentligen bara en person som kan introducera den. Förutom att de delar namn är de båda mångsidiga, pålitliga – och presterar på topp, enligt reklamkampanjen.

Förra året var Niro Plug-In Hybrid den fjärde bäst säljande laddhybriden i Sverige och är näst bäst säljande ackumulerat till och med juni 2019.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.