Hem
Metallicas konsert på Ullevi 2015. (Björn Larsson Rosvall/TT / TT NYHETSBYRÅN)

Högt tryck på biljetter: ”Verkligen ketchupeffekt”

Flera arrangörer väntar sig högre publiktryck och fler evenemang när de flesta svenska restriktioner nu lyfts, skriver TT. Både biljettleverantören Ticketmaster Sverige och konsertarrangören Luger ser att antalet sålda biljetter ökar.

– Vi hoppades på att restriktionssläppet skulle innebära en ketchupeffekt för försäljningen, och så här med facit i hand kan vi verkligen konstatera att det blev så, säger Lugers grundare Patrick Fredriksson.

Även sportevenemang väntar stor tillströmning. När Malmö tar emot Växjö i torsdagskvällens SHL-match pekar allt på fulla läktare, skriver SVT Sport. Men de runt 12 000 väntade åskådarna skapar viss oro för hemmalagets vd Patrik Sylvegård. Han, liksom SHL och svensk ishockey, hade föredragit vaccinpass.

– Det hade varit säkert för alla.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen