Källor: Allt fler annonsörer hoppar av på grund av Musk
Twitters annonsaffär på runt 5 miljarder dollar om året är hotad efter att flera stora kunder hoppat av, rapporterar Financial Times.
En rad reklambyråer uppger för tidningen att nästan alla stora varumärken de representerar har valt att lägga annonseringen på is på grund av nya ägaren Elon Musks oberäkneliga agerande.
En del kritiserar också bristen på feedback på sina kampanjer, andra på att kvaliteten på annonssystemet blivit sämre.
– Det är ganska unikt. Tumultet, skadan, inget av den här magnituden har inträffat tidigare. Aldrig, säger en chef på en av de stora reklambyråerna till FT.
Musk ska också ha ringt upp vd:ar för några av annonsörerna för att läxa upp dem. Det ska ha fått andra att behålla sin annonsering, men på en minimal nivå.
Enligt en rapport från Media Matters for America har 50 av Twitters 100 största annonsörer hoppat av sedan Musk köpte bolaget.
Så får du den bästa ekonomibevakningen:
Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp. Omni Ekonomi hjälper dig att navigera i den just nu turbulenta ekonomiska verkligheten – med nyheter, analyser och handfasta råd kring din privatekonomi. Just nu får du testa Omni Ekonomi i tre månader för 99 kronor. Erbjudandet gäller även dig som har testat Omni Ekonomi tidigare.