Kardashians gick från tv-stjärnor till entreprenörer
Även om du inte har sett ett enda avsnitt av realityserien ”Keeping Up with the Kardashians” är chansen stor att du köpt en produkt som marknadsförs eller sponsras ekonomiskt av någon i den inflytelserika familjen.
I ett långt reportage i The New York Times berättas historien om hur systrarna Kourtney, Kim, Khloé, Kendall och Kylie byggt upp sina förmögenheter.
”Fortfarande pratar människor om familjen Kardashian som om de var ’kända för att vara kända’ snarare än som entreprenörer med en påverkanskraft och räckvidd som kanske bara mäter sig med realitystjärnan i ovala rummet” skriver reportern Amy Chozick i reportaget.
Läs texten i länken nedan.
Om långläsning
Varje helg rekommenderar Omni-redaktionen några läsvärda längre reportage från olika delar av världen. Ämnesvalen kan variera från vecka till vecka.
Om Omni-helg
Långläsning är en del av Omnis helgsatsning med rekommendationer på läsvärda, aktuella och intressanta recensioner, intervjuer och långläsning som publiceras varje helg.