Kia toppar bland favoritvarumärken
Varje dag kör hela 200 000 Kia-bilar på de svenska vägarna. Och att Kia stadigt stärker positionen som Sveriges tredje största bilmärke märks inte minst genom YouGovs Brand Advocacy-lista.
Förra året hamnade Kia på sjätte plats över Sveriges mest rekommenderade varumärken enligt YouGov BrandIndex – i år har placeringen klättrat upp till andra plats.
2019 är Kia det varumärke svenskar pratar mest positivt om efter betalningstjänsten Swish.
– Att vi nu är näst mest rekommenderade varumärke i Sverige och i särklass det mest rekommenderade bilmärket gör oss oerhört glada och stolta. Att bilköparna uppskattar våra bilar och den höga kvalitet som varumärket står för sporrar oss att bli ännu bättre, säger Jonas Nilsson, marknadschef på Kia Motors Sweden.
Prisregnen duggar också tätt över Kia. I år utsågs Kia e-Niro till Miljöbästa bil för privatpersoner och näst bästa val för företagskunder av Gröna Bilister. Optima SW Plug-In Hybrid fick Teknikens Världs Stora Bilpris 2018.