Hem
Timbaland och Swizz Beatz. (Jordan Strauss / TT NYHETSBYRÅN)

Kreativa lösningar i krisen: ”Starkaste karantänvänliga nöjesvarumärket just nu”

Inställda nöjesarrangemang i krisens spår har gett upphov till en rad kreativa substitut på nätet.

Gruppen Snow Patrols sångare Gary Lightbody har till exempel börjat skriva låtar tillsammans med omkring 5 000 fans på Instagram.

– Det är terapeutiskt och katharsiskt för mig (…) det känns som att man får kontakt med alla, säger han till BBC.

Vissa artister har börjat ge lektioner online – som Duran Durans John Taylor som lär folk att spela bas och Oti Mabuse som lär ut dans – medan andra lyssnar på musik tillsammans med sina fans.

De kända hiphop-producenterna Swizz Beatz och Timbaland har under namnet Verzuz börjat arrangera dueller mellan olika artister på Instagram: ”Kanske det starkaste karantänvänliga nöjesvarumärket just nu”, skriver New York Times.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen