Kreativa lösningar i krisen: ”Starkaste karantänvänliga nöjesvarumärket just nu”
Inställda nöjesarrangemang i krisens spår har gett upphov till en rad kreativa substitut på nätet.
Gruppen Snow Patrols sångare Gary Lightbody har till exempel börjat skriva låtar tillsammans med omkring 5 000 fans på Instagram.
– Det är terapeutiskt och katharsiskt för mig (…) det känns som att man får kontakt med alla, säger han till BBC.
Vissa artister har börjat ge lektioner online – som Duran Durans John Taylor som lär folk att spela bas och Oti Mabuse som lär ut dans – medan andra lyssnar på musik tillsammans med sina fans.
De kända hiphop-producenterna Swizz Beatz och Timbaland har under namnet Verzuz börjat arrangera dueller mellan olika artister på Instagram: ”Kanske det starkaste karantänvänliga nöjesvarumärket just nu”, skriver New York Times.
![](https://i.ytimg.com/vi/p1GMBjBSovk/maxresdefault.jpg)