Hem
En skål med chips. (Christine Olsson/TT)

Kritik på sociala medier mot ”Ostrellas” pr-trick

Chipstillverkaren Estrella byter tillfälligt namn till ”Ostrella” för att marknadsföra sina nya ostprodukter, enligt ett pressmeddelande.

Kampanjen har mötts av kritik på sociala medier, där många beskriver den som ett dåligt skämt. Niklas Turner Olovzon, varumärkesexpert och grundare av Passion Lab, anser dock att namnbytet är humoristiskt och lekfullt.

– Jag gissar att bolaget förutsett de ilskna reaktionerna. Sen kanske man blir förvånad över hur arga folk blir, säger han till Aftonbladet.

Estrella, som grundades 1957, omsätter i dag runt 1,2 miljarder kronor, rapporterar Dagligvarunytt.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen