Kunde inte kremeras då intyg inte kom fram
En av många svenskar som tappat förtroendet för Postnord berättar för Aftonbladet hur kremeringen av hennes avlidna mamma blev fördröjd då dödsfallsintyget från Skatteverket inte kom fram.
– Jag väntade några dagar men inget intyg kom så jag ringde och beställde ett nytt. Det kom fortfarande inte – jag fick ingen post alls på lite drygt två veckor, skriver personen till tidningen.
Enligt en undersökning gjord av Inizio på uppdrag av Aftonbladet har svenskarnas förtroende för Postnord halverats under det senaste året. Bara 10 procent har stort eller ganska stort förtroende för bolaget, jämfört med 23 procent i oktober 2016.
Erika Ahlqvist, chef för distributionen på Postnord, säger att de inte är nöjda med kvaliteten men att problemen i vissa fall ligger hos andra postoperatörer.
Så gjordes undersökningen:
1 203 intervjuer genomfördes under perioden 27–29 september 2017. Undersökningen är webbaserad.