Hem
Illustrationsbild. (Stina Stjernkvist/TT)

Kunder anmäler GB på grund av Piggelinförpackning

Konsumentverket har tagit emot flera anmälningar mot glassföretaget GB Glace efter att kunder upptäckt att Piggelinpaketet numera innehåller 10 glassar i stället för 15 – utan att priset sänkts. Det rapporterar nyhetsbyrån Siren, skriver Expressen.

Bland anmälningarna framgår att kunderna känner sig lurade, att det är ”hutlöst” och ”fräckt”. En anmälare skriver att det inte är okej att skylla prishöjningen på isglass på ”att mejeriprodukterna har stigit i pris”.

GB Glace kommunikationsansvarige Sandhya Forselius säger att det är tydligt deklarerat på förpackningen att antalet Piggelin har minskat, men att priset är upp till återförsäljaren.

”Vi uppmanar konsumenten att alltid läsa jämförelsepriset i butik,” skriver hon i ett mejl.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen