Hem
Arkivbild. (Jacques Brinon / AP)

Läxan: Sex och hög musik säljer kläder dåligt

Sedan klädkedjan Abercrombie & Fitch tonat ner sin lättklädda reklam och sänkt volymen på Housemusiken i sina butiker har försäljningen slutat att sjunka så förfärligt, skriver Veckans Affärer.
Under tredje kvartalet låg försäljningen stilla, och steg till och med med några enstaka procent i vissa butiker – vilket mottogs med jubel av investerare som in fredags såg till att Abercrombieaktien steg 25 procent.
Företagets nya ledning har förutom att klä på sina modeller också beslutat att dra ner på den tunga parfymlukten i sina butiker och har anställt en vice vd med ansvar för mångfald och innovation.
Till Abercrombie och Fitch hör bland annat märket och kedjan Hollister.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen