Hem
(Shutterstock)

Ny Youtube-teknik ska kunna hitta AI-kopior av kändisar

Youtube har inlett ett samarbete med organisationen Creative Artists Agency (CAA) som går ut på att hjälpa innehållsskapare och kändisar att hitta AI-genererade klipp med personer som liknar dem på plattformen. Förhoppningen är förstås att verktygen ska hjälpa innehållsskaparna att få bukt med AI-genererade imitationer. Nya verktyg kommer att testas under nästa år, innan skarpa versioner av dem rullas ut.

Det var redan i september som Youtube meddelade att det fanns planer på att utveckla verktyg av den här typen. Youtube har inte kommit med någon detaljerad information om verktygen, men uppger att det handlar om teknologi som fortfarande är väldigt ny.

 
Creative Artists Agency (CAA)
Wikipedia (en)
Creative Artists Agency, LLC (CAA) is an American talent and sports agency based in Los Angeles, California. With 1,800 employees in March 2016, it is regarded as an influential company in the talent agency business and manages numerous clients. In September 2023, French billionaire François-Henri Pinault completed the acquisition of a majority stake in CAA, in an agreement valued at 7 billion dollars. The purchase was made through his investment company, Groupe Artémis.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen