Hem
Oprah Winfrey, arkiv. (John Salangsang / TT / NTB Scanpix)

Oprah gick ner 20 kilo – viktväktaraktien rusar

Sedan Weight Watchers i USA presenterade en ny reklamkampanj med tv-stjärnan Oprah Winfrey rusade aktien på torsdagsmorgonen, rapporterar CNN Money.

Oprah har enligt egen utsago gått ned 20 kilo med Viktväktarnas program och aktien ökade med 17 procent. För Winfrey blir det en win-win-win-sitation; förutom viktnedgången och den redan uppmärksammade reklamkampanjen så äger hon nämligen nästan 6,4 miljoner aktier i företaget.

bakgrund
 
Weight Watchers
Wikipedia (sv)
Weight Watchers är ett amerikanskt företag som erbjuder produkter och tjänster som ska underlätta viktminskning. Företaget grundades 1963 av hemmafrun Jean Nidetch. 1978 sålde hon Weight Watchers till Heinz, som 1999 sålde företaget vidare till investmentbolaget Invus. Weight Watchers International introducerades på New York-börsen 2002. Företaget har i dag underavdelningar i cirka 30 länder i världen, ofta under namnet "Weight Watchers" översatt till det lokala språket - exempelvis Viktväktarna som etablerades 1972 i Sverige.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen