Hem
Kampanjen. (Liberalerna)

Pr-expert sågar L:s nya kampanj: ”Lite sorglig”

”Skolsson. Mobilförbudsson. Knäckgängensson.” Liberalernas nya reklamkampanj ”Därför Mohamsson” bygger på en rad omskrivningar av partiledaren Simona Mohamssons efternamn.

Pr-experten Paul Ronge kallar kampanjen ”lite sorglig”. Den är född ur desperation och lär inte hjälpa partiet över fyraprocentsspärren, säger han till Aftonbladet.

– Jag kan förstå att man gör detta. Det är ju panik i lägret just nu. Men det funkar sällan att försöka fokusera på politiker i stället för politiken.

Han jämför med Centerpartiets misslyckade försök att på kort tid lyfta partiledaren Lennart Daléus med kampanjen ”Det här är Lennart” 1998.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen