Så löser du de frustrerande teknikproblemen
Strular skrivaren, kopplar telefonväxeln fel eller studsar alla mejl? För Sveriges företagare är teknikproblem frustrerande, tidskrävande och kostsamma.
– Har man flera olika leverantörer kan kunden behöva vara ett tekniskt geni för att lista ut var felet ligger – ofta bollas man mellan de olika kundtjänsterna och ingen tar ansvar för helheten, säger Daniel Stark, affärsansvarig Små- och Medelstora företag på Telia.
Ansvar för helheten
Det är anledningen till att Telia vill få fler företagare att upptäcka fördelarna med att samla IT, uppkoppling och telefoni-tjänster hos samma leverantör.
– Om exempelvis mejlen inte fungerar kan problemet ligga i mjukvaran, mejlservern eller din uppkoppling. När vi har ansvar för alla delar är det lättare att hitta felet och åtgärda det. Och företagaren behöver bara ta en kontakt.
Företagen har dessutom blivit allt mer beroende av att kommunikationstjänster fungerar för att driva verksamheten. Därför har Telia de senaste åren också utvecklat tjänsterna Personlig IT-tekniker och IT-avdelning som tjänst.
– Då kan man som företagare verkligen fokusera på kärnverksamheten och samtidigt vara trygg i att allt IT-relaterat fungerar och är skräddarsytt efter företagets behov.
Fördelar att samla it-tjänster under ett paraply
- Slipp ringa runt till flera leverantörer
- Mindre administration
- Få hjälp snabbare
- Frigör arbetskraft och fokusera på kärnverksamheten