Hem
TeliaANNONS

”Skönt att ha en IT-avdelning i ryggen”

Överlägsen mobiltäckning var det som fick Skandinavisk Ecotech att välja Telia från början. Men en virtuell telefonväxel drev företaget mot att lämna Telia.

– Den strulade hela tiden, säger Elina Rostedt Jonsson, Back Office Manager.

Skandinavisk Ecotech installerar Ecobox - svensktillverkade och kemikaliefria minireningsverk för enskilda avlopp i hela Sverige och Finland och en fungerande mobiltelefonilösning är avgörande för verksamheten.

När det var som värst tittade företaget på att skaffa en ny leverantör. Precis då ändrade Telia sitt upplägg och företaget fick en kontaktperson med ansvar för helheten.

– Då började saker och ting ordna upp sig, när vi stötte på problem kunde vår kontaktperson antingen lösa det eller eskalera det tills det blev löst.

Helhetsgrepp om IT

I takt med Skandinavisk Ecotech växt har också behoven av smartare IT-lösningar växt.

– Till slut insåg vi att det var bättre att vi tog in någon som tog ett helhetsgrepp. I samband med GDPR valde vi att testa Telias tjänst Personlig tekniker som hjälpte oss flytta över till Office 365.

Projektet gick så bra att man för ett år sedan var redo att testa Telias lösning IT-avdelning som tjänst.

Slipper ständig jour

– Förutom att tjänsten löser alla vardagliga problem som kan dyka upp har de också hjälpt oss att höja vår IT-säkerhet.

Testperioden för IT-avdelningen som tjänst var bestämd till ett år. Nu när året gått kommer man förlänga.

– Telia har levererat – och för min del har det varit skönt att ha en IT-avdelning i ryggen. Tidigare stod jag i ständig jour för att lösa IT-problemen i företaget, nu vet alla att det finns en support att ringa till.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.