Hem
Danske Bank FöretagANNONS

Smart tjänsten som ger stöd i turbulenta tider

Att ha en överblick på det sammanlagda saldot och samtliga in- och utbetalningar är viktigt för företag – särskilt i turbulenta tider med pressad likviditet. Men företag som har ett stort antal konton i olika banker måste först göra ett omfattande manuellt arbete för att skaffa den överblicken.

– Det tar tid, det är omständligt och det finns alltid en risk att det blir fel.  Stämmer inte uppgifterna kanske man fattar fel beslut eller helt plötsligt inte har tillräckligt med pengar på kontot om en betalning ska genomföras, säger Anders Gullesjö, chef för Företagsmarknaden på Danske Bank Sverige.

Ger översikt

Därför har Danske Banks utvecklat den nya tjänst ”Konton i andra banker”, som samlar all kontodata på ett ställe i realtid, varit efterlängtad.

Tjänsten lanserades under hösten och då var Danske Bank först ut på marknaden med lösningen. Lösningen finns i företagsplattformen District.  Tjänsten kan i realtid ge tillgång till företagets samtliga konton i en samlad vy – i alla svenska storbanker.

– När marknaden är turbulent behöver man ha tillgång till rätt och aktuell information om kundfordringar, valutaexponering och kontohändelser. Den som har koll sover bättre om natten, säger Anders Gullesjö.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.