Hem
Kamala Harris tar en selfie med flera Wisconsin-politiker. (Kevin Mohatt / AP)

Vågmästarstaterna blir stor utmaning för Kamala Harris: ”Det kan vara positivt”

Kamala Harris, som ser ut att bli Demokraternas presidentkandidat, har en stor utmaning framför sig när det kommer till att vinna de viktiga vågmästarstaterna. Det rapporterar Axios.

Nyhetssajten lyfter framför allt de tre delstater som utgör den så kallade ”blå väggen”, de traditionellt demokratiska staterna Pennsylvania, Michigan och Wisconsin, som Trump och JD Vance kommer att fokusera mycket på i valrörelsen.

Larry Ceisler, expert på strategisk kommunikation, uppger för Axios att Kamala Harris lär kunna locka röster och stöd från bland annat yngre väljare och afroamerikanska väljare.

– Det kan vara positivt, säger han.

Andra väljargrupper som Axios pekar ut som viktiga för Harris är latinamerikanska män och äldre personer, som Joe Biden lyckats samla stort stöd från.

bakgrund
 
Larry Ceisler
Wikipedia (en)
Larry Ceisler is a prominent political operative in Pennsylvania, where he is the principal of Ceisler Media & Issue Advocacy. A native of Washington, Pennsylvania, he is a graduate of American University and Duquesne University School of Law. He worked as a news producer for KDKA-TV in Pittsburgh and was transferred to KYW-TV in Philadelphia in 1983. In 1986, he left the news business to work as a Deputy Campaign Manager for Philadelphia Mayor Wilson Goode. He then joined the Wilson administration as Special Assistant for Governmental Relations and Special Counsel for the Commerce Department. He worked as a political analyst for WTXF-TV in Philadelphia from 1999 through 2005. He is also a regular political commentator on KYW-TV, CN8, and the Michael Smerconish Show on WPHT. He testified in federal court as an expert witness in politics and testified against the GOP-created Pennsylvania redistricting plan. In 2010, Politics Magazine named him one of the most influential Democrats in Pennsylvania. In 2003, Larry Ceisler and Jeff Jubelirer formed the media advocacy firm Ceisler Jubelirer, LLC. Then in 2010 the name changed to Ceisler Media & Issue Advocacy when Jubelirer went on to pursue other avenues. In 2015, it was announced that Ceisler Media and Issue Advocacy received a contract from the State of Israel. The agreement was a $90,000 test project to help Israel's image in the United States.

Gå förbi betalväggar!

Omni Mer låser upp en mängd artiklar. En smidig lösning när du vill fördjupa dig.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen