Hälsokändisar granskas efter tveksam reklamKändisar gör allt oftare reklam på sociala medier och bloggar för kosttillskott – utan belägg för att tillskotten fungerar. Nu ska Konsumentverket kontakta ett 50-tal hälsoprofiler under maj månad, rapporterar DN.
”Det som stör mig mest är deras försåtliga retorik”Det unika med Hannah Widells och Amanda Schulmans kosttillskott Hers är inte ”de naturliga synergierna” utan den smarta marknadsföringen. Det skriver DN:s Hanna Fahl i en krönika. Hon anser att systrarna använder försåtlig retorik och det stör henne: ”Att deras produkter är någon sorts liberalfeministiska gärningar och att kritisera dem är en kvinnofientlig handling”.
Volvos mest sålda modell XC60 blir ännu bättreNu uppdateras den populära Volvo XC60 med en förbättrad användarupplevelse, uppdaterad design och komfort, nya färgval samt ett snabbare och mer responsivt infotainmentsystem.
Medicinreporter: Kändisar oroar sig inte över evidensVäldigt få svenskar behöver kosttillskott – det finns till och med risker med att äta dem. Men det hindrar inte duktiga entreprenörer från att sälja den sortens produkter, skriver medicinreporten Hanna Brus i en debattartikel i Expressen.
”Humbug och kändisskap är en dålig kombination”En het debatt har blossat upp kring medieprofilerna Amanda Schulman och Hannah Widells senaste produkt: Ett kosttillskott för kvinnor.