Hem
Henrik Hulaas, chef på Glas och Interiör. Glas och Interiör.
DinteroANNONS

Tips: Så enkelt sparade nätbutiken 250 000 kronor

Det är bråda dagar för de anställda i nätbutiken Glas och Interiör som erbjuder 20 000 varulinjer. Sedan starten 2006 har både varuutbudet och kundunderlaget växt i en rasande fart. Henrik Hulaas, chef på bolaget, ser många fördelar med att använda Dintero checkout.

– Plattformen är användarvänlig och har alla betalningslösningar som våra kunder efterfrågar, säger han.

En bra betalningslösning är en förutsättning för att nätbutiken Glas och Interiör ska kunna fortsätta att växa. Det har samtidigt inte varit helt enkelt att hitta en leverantör som erbjuder en bra teknisk lösning – och bra support till rimligt pris.

– Vi har fått uppleva överraskande många dåliga betalningslösningar, både avseende tekniken och supporten. När vi skulle byta leverantör förra året pratade jag med flera kollegor i branschen. De rekommenderade Dintero, säger Henrik Hulaas, chef.

”Väldigt bra priser”

Han berättar att de bara har haft goda erfarenheter av Dintero.

– Lösningen fungerar bra och är rimlig. Dintero är väldigt bra på support och kunduppföljning. Vi kommer snabbt i kontakt med supporten när vi behöver. Dessutom har de väldigt bra priser, säger Henrik Hulaas.

Utökar samarbetet

Han räknar med att Glas och Interiör sparar ungefär 250 000 kronor om året genom att använda Dinteros checkout-lösning. Det är pengar som går direkt in i företagets resultat. Nu har Glas och Interiör planer på att utöka samarbetet med Dintero genom att bygga upp en kundklubb.

– Det är väldigt värdefullt att samarbeta med någon som vet vad vi behöver, och som vi kan lita på. Dessutom är det praktiskt att ha allt samlat på en plattform, säger Henrik Hulaas.

Lanserar en ny tjänst

Checkout-plattformen är användarvänlig och gör det möjligt att skräddarsy betalningslösningen så att den passar företagets behov, oavsett storlek. Om några månader lanserar Dintero även en ny tjänst i Sverige. Det innebär att det blir möjligt att dela upp en betalning på flera säljare som säljer sin tjänst via en plattform, eller marknadsplats.

– Tänk dig att du kan beställa lokala produkter från många olika bönder via en app eller webbsida. Den nya delbara lösningen gör det enkelt för företaget att dra av sin andel av förtjänsten – och betala ut resten till alla de olika bönderna, säger Daro Navaratnam, grundare och vd på Dintero.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.