Hem
(Andy Wong / AP)

Tonåringar i USA föredrar Apples produkter

En färsk undersökning som genomförts av investmentbolaget Piper Sandler visar att amerikanska tonåringar i hög utsträckning föredrar Apples produkter och tjänster framför konkurrerande varumärken. Det rapporterar sajten Apple Insider.

Enligt rapporten så har 87 procent av de tillfrågade tonåringarna en Iphone idag, och lika stor andel planerar att köpa en Iphone även nästa gång. 72 procent av tonåringarna äger dessutom ett par Airpods-hörlurar. När det handlar om Apple Watch så har marknadsandelen bland USA:s tonåringar ökat från 34 till 37 procent sedan i höstas. Apple Watch är dessutom klar etta när det handlar om de mest populära klockmärkena rent generellt, följt av Rolex, Garmin och Fossil. Apple Pay är dessutom den mest populära mobila betaltjänsten bland USA:s tonåringar.

7 100 tonåringar med en genomsnittsålder på drygt 16 år tillfrågades i undersökningen.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen