Hem
ToyotaANNONS

Toyota skapar framtidens resande

Resandet är under förändring. Det ökade fokuset på klimathotet de senaste åren, har inneburit att många företag vill visa att de tar frågan på allvar och att de är en del av förändringen.

Samtidigt har coronapandemin påskyndat utvecklingen och fått samhället att utvärdera behovet av att ses fysiskt - för det mesta fungerar det minst lika bra med ett videomöte.

Hållbart resande viktigare

Även nöjesresandet förändras. I en Kantar Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Toyota uppger endast 10 procent av de tillfrågade att de kommer resa mer utomlands de kommande fem åren jämfört med före coronapandemin. 33 procent säger att de kommer resa mindre än tidigare medan 46 procent svarar att de kommer resa lika mycket som tidigare.

Men människan är en social varelse och att sluta träffas, resa till nya platser och uppleva andra kulturer framstår för många som en outhärdlig framtid. Dessutom är samhället och ekonomin uppbyggd kring internationell samverkan. Därför handlar det framöver om att resa på ett annat sätt, att resa hållbart.

Totoyta skapar nya resmöjligheter

Att skapa lösningar, innovationer och olika valmöjligheter för framtidens hållbara resande är något som är viktigt för Toyota. Företagets mobilitetslösning KINTO har till exempel skapats för att möta framtidens behov och utvecklingen av nya tekniker så som bränsleceller drivna av vätgas möjliggör redan idag fossilfria resor.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.