En till sjukhus efter att båt försvann på Vättern
En person har förts till sjukhus med ambulanshelikopter efter att ha påträffats skadad på en båt i Vättern, skriver polisen på sin hemsida. Ytterligare en person som var ombord på båten ska enligt polisen vara vaken och talbar.
Personerna hittades efter att SOS Alarm på onsdagsmorgonen hade larmats om att de var försvunna efter en båttur de hade gjort under tisdagen. Polisen skriver att de i nuläget inte kan uttala sig om något brott har skett i samband med händelsen.
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen