Hem
En ung man och en ung kvinna med sina mobiltelefoner i Milano, Italien. Illustrationsbild. (Luca Bruno / TT NYHETSBYRÅN)

Twitter om stoppet för politisk reklam: ”Ny mark”

På fredag träder Twitters uppmärksammade globala förbud mot politiska annonser i kraft men många frågor kvarstår. Bland annat oroas ideella organisationer över hur de påverkas, skriver New York Times. USA:s Alzheimersförbund är en av organisationerna som har uttryckt oro.

– Vi är inte riktigt säkra på hur det här kommer att påverka oss [...] Det beror helt på hur de definierar politisk reklam, säger förbundets talesperson Mike Lynch.

I fredags presenterade Twitter ett ramverk för sin nya policy men även företaget själva medger att oklarheter återstår, skriver Vox.

– Det här är helt ny mark, säger Twitters chef för rättsliga frågor, Vijaya Gadde.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen