Hem
RandstadANNONS

Värderingar och rykte lockar millennials

Företagets värderingar och rykte slår högst när svenska millennials är på jakt efter ett nytt jobb. Det visar rapporten Employer Brand Research som rekryteringsföretaget Randstad står bakom.

Rapporten visar bland annat att hela 96 procent av kandidaterna menar att företagets värderingar är avgörande för hur de trivs på arbetsplatsen. 50% säger att de inte skulle arbeta för ett företag med dåligt rykte, även om de fick löneökning och 62% läser på om företaget i sociala medier innan de söker jobb där.

Nya på arbetsmarknaden värdesätter karriärmöjligheterna högt, men samtidigt ser de arbetsplatsen som en mötesplats där de kan träffa vänner och bygga sitt nätverk. Att som företag profilera sig som en modern, social arbetsplats kan därför vara avgörande.

Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.