Hem

Varumärken kan tvingas göra om efter drottningens död

Över 800 varumärken, däribland Heinz, kan behöva designa om sina förpackningar efter drottning Elizabeths död. De får nämligen inte ha det kungliga vapnet på sina produkter längre, då deras ”Royal Warrant”-licens följer med drottningen i graven. Det skriver Business Insider.

Nu måste företagen bevisa att kungahuset använder produkten och söka nytt tillstånd hos kung Charles.

Så får du bästa ekonomibevakningen:

Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp. Omni Ekonomi hjälper dig att navigera i den just nu turbulenta ekonomiska verkligheten – med nyheter, analyser och handfasta råd kring din privatekonomi. Just nu får du testa Omni Ekonomi i tre månader för 99 kronor. Erbjudandet gäller även dig som har testat Omni Ekonomi tidigare.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen