Hem
TeliaANNONS

”Vi är beroende av att ha bra uppkoppling”

När solenergiföretaget Freebo har kundmöten är en stabil uppkoppling och välfungerande mobila lösningar a och o. Detta eftersom kunderna inte sällan bor långt ute på landsbygden, med internet av varierande kvalitet.

– Vi använder surfplatta och mobil som främsta verktyg ute hos kund. Där läggs ordrar i realtid som kunden signerar med BankID. Vi är beroende av att ha en bra uppkoppling mot nätet, säger Mathias Abrahamsson, vd på Freebo.

För Freebo är det viktigt att alltid kunna vara flexibel. 70 procent av alla småhusägare i Sverige är intresserade av att installera solkraft som en del av sin självförsörjning. Freebo täcker hela landet från tre kontor och förlitar sig därför på digitala verktyg.

– I mitten av 2019 upprättade vi ett digitalt sätt att arbeta, med Telia som leverantör. Mötesstrukturen med kollegor och kunder sköttes online, vilket gjorde att arbetet flöt på även när pandemin slog till. Vi har också fått hjälp från Telia när företaget vuxit och nya användare ska petas in i systemen.

Det ingår i Telias mobilportfölj: 

  • Fri surf
  • Microsoft 365-licens
  • Extra simkort för datadelning
  • Bättre priser
Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.