Arkivbild. (Joakim Ståhl/SVD/TT / SVENSKA DAGBLADET)

AP2 fyller på i Stegra: ”Medvetna om risknivån”

AP2 är en av flera befintliga aktieägare som fortsätter att investera i ståltillverkaren Stegra. Vid den senaste kapitalrundan gick den svenska AP-fonden in med ytterligare cirka 330 miljoner kronor, skriver SvD.

Totalt uppgår bolagets investering nu till nära 1 miljard kronor.

– Vi är medvetna om att detta är ett utmanande projekt med hög risknivå. Samtidigt bedömer vi att den plan man tagit fram är trovärdig, säger AP2:s kommunikationschef Åsa Norman.

Tidigare på onsdagen stod det klart att Stegra stängt sin kapitalrunda på drygt 15 miljarder kronor.

Läs också

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen