Grundaren Mix tvingas stå utanför Stegras styrelse
Grundaren Harald Mix tonar ner det faktum att han inte får någon plats i styrelsen i Stegras nya ägarbolag.
– Även om jag kommer att investera för mig mycket pengar i det nya bolaget, så är det inte tillräckligt för att motivera en styrelseplats, säger han till DI.
Däremot får riskkapitalbolaget Altor, där Mix är största ägare, två platser i styrelsen. Att han personligen inte tar någon av dem beror på regler om intressekonflikt eftersom han både grundat Stegra och äger aktier privat i bolaget.
Läs också
Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen