Hem
Arkivbild: McDonald’s koncernchef Steve Easterbrook. (Richard Drew / TT / NTB Scanpix)

Billiga drycker ökade McDonald’s försäljning

Snabbmatsjätten McDonald’s redovisar en försäljning som var bättre än väntat för tredje kvartalet, skriver Reuters. Kunderna lockades bland annat av en dryckesmeny för 1–2 dollar, enligt nyhetsbyrån.

Försäljningen hos de amerikanska restaurangerna som varit öppna i minst 13 månader steg 4,1 procent, jämfört med analytikernas förväntningar om i genomsnitt 3,4 procent.

Nettointäkterna ökade till 1,88 miljarder dollar, motsvarande 2,32 dollar per aktie. Motsvarande period förra året var intäkterna 1,28 miljarder dollar eller 1,50 dollar per aktie.

Omni är politiskt obundna och oberoende. Vi strävar efter att ge fler perspektiv på nyheterna. Har du frågor eller synpunkter kring vår rapportering? Kontakta redaktionen